Selahattin Şeker Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anlayışı ve İlkeleri:
Her insan değerlidir ve gelişme hakkına sahiptir.
Rehber öğretmenler okul yönetimi ve diğer öğretmenlerle iş birliği içerisinde çalışırlar.
"Gelişimsel Rehberlik" anlayışı benimsendiği için öğrenci sayısı ve ihtiyaçları göz önüne alınarak her sınıf düzeyinde bir rehber öğretmen görev almaktadır.
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, okuldaki eğitimsel süreçlerin bir parçasıdır.
Rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları, bilimsel temellere dayanır ve programlı bir şekilde hazırlanarak uygulanır.
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verilirken öğrencilerin öğrenme stilleri ve bireysel farklılıkları göz önüne alınarak çalışmalar sürdürülür.
Rehberlik çalışmaları planlanırken öğrenci ihtiyaçları ve sorunları üzerinde önceki yıllarda yapılmış inceleme ve değerlendirme sonuçlarından yararlanılır.
Rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları ile öğrencilerin sorumluluk sahibi, öz güveni yüksek, yaratıcı, özgür düşünebilen, bilgiyi kullanabilen, yeni koşullara ve değişimlere ayak uydurabilen ve sorunlar karşısında çözüm üretebilen yeterliliğe ulaşmalarını hedeflenmektedir.